vineri, 1 noiembrie 2013

Salonic, oras vechi si nou

        Ca sa vorbesc despre Salonic intr-o postare mi-ar fi cu neputinta; desi am incercat in doua zile sa vedem cati altii in patru, sau mai multe zile, nu pot spune ca am reusit sa vedem tot ce acest oras deosebit are de oferit.
Biserica Tuturor Sfintilor si Piata Aristotel

       Am incercat insa sa ajungem in cateva locuri deosebite de care aflasem de la prieteni ori pe care le descoperisem in ghidul turistic.
    Important este ca ne-am inchinat Moastelor Sfantului Dumitru, Sfantului Apostol Pavel, Sfantului Ierarh Vasile cel Mare - aflate in Biserica Sfanta Sofia, Sfantului Grigore de Palama  si altor sfinti care ocrotesc frumoasele biserici din Salonic.
Biserica Sfantului Mucenic Dumitru

Manastirea Sfanta Teodora , care se sarbatoreste astazi, 5 aprilie; in interiorul biserici, in cele doua abside, se regasesc Moastele Sfintei Teodora si a Cuviosului David
In rest, obiective turistice la tot pasul:
      * piete si ruine ale palatelor romane conservate in centrul orasului;
 
 
    *  baile Bei Haman, datand din vreme ocupatiei turcesti (1430 -1912), incantatoare prin cupolele rotunde si jocul de lumini ce patrunde prin iluminatoarele acestora; 
 
 *   statuia lui Alexandru cel Mare calare pe Bucifal, care l-a insotit  regele Macedoniei in multele  si victorioasele campanii din Orientul Apropiat; cum o parte a falezei era in santier nu am putut vedea stauita decat din parcul de peste drum...
 
    * Arcul lui Galerius, ridicat de imparatul Galerius in anul 303  pentru a comemora Victoria asupra persilor,
  
   *  vestitul Turn Alb de pe faleza;
 
    * Rotonda - fosta moschee si Biserica inchinata Sfantul Gheorghe, caruia Teodosie cel Mare I-a adugat altarul si oaula cu  diametrul de 8 metri; 
 
     * Turnul Trigoniu care s-a pastrat foarte bine, dominand  cetatea din varful dealului.Din izvoarele istorice reiese ca Tesalonicul, imediat dupa intemeiere a fost inconjurat de ziduri de catre Casandru pe la anul 315 inainte de Hristos. Aceste ziduri groase aparau intregul oras de sus si pana la mare, formand un patrulater, acum pastrandu-se doar parti ale acestuia, incluse insa cu grija intre noile cartiere...
 
     Dintre numeroasele muzee am resuit sa vizitam doar Muzeul Bizantin, dornici sa aflam cate  din istoria Salonicului si sa vedem relicvele adapostite. Insa surpriza cea mai placuta ne-a oferit-o aripa ce adopsteste icoane bizantine de o mare valoare, datand din sec IV-V, pana in sec VIII, recuperate probabil  din bisericile existente pe teritoriul orasului.
 
 
Biserica Sfantul Pavel
    Mi-as dori sa fac  postari aparte cu bisericile Salonicului, 
Muzeul Bizantin si Cetatea veche, pentru a impartasi  cu voi  imaginile surprinse in aceste locuri deosebite pe care Bunul Dumnezeu ne-a ajutat sa le vedem.
 
 
Sperand ca vacanta ne va mai rasfata cu astfel de zile linisitite,
voi incerca sa fac ce mi-am propus! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare